Saturday, May 12, 2007

BAF!

Ik ben gisteren met Man z'n auto tegen de mijne gereden ... qua stupiditeit kan dat tellen vind je niet? Maaaarr ... er waren verzachtende omstandigheden, twee om correct te zijn.

1. We waren naar het schoolfeest geweest, Man was BOB en ik had "wat op". Let wel ... tipsy, niet dronken hé.
2. Man zet nooit zijn handrem op, en laat (wegens saaie technische redenen, waar ik jullie niet mee zal vervelen) altijd zijn auto "in eerste" staan.

Dus, om een lang verhaal kort te maken ... ik ga even snel Man z'n auto verzetten (1 meter achteruit rijden) om meer plaats te creëren om met de mijne te parkeren. Resultaat ... ik start, en daarop maakt de kar een sprong (echt waar: een SPRONG) naar voor. BAF, tegen de mijne, zucht.

Resultaat: Kinderen in halve shock (allez ja, verschoten), Man z'n plastiekje van knipperlicht kapot en een ferme deuk.

Aan de mijne is niks ... alleen een schaafwondje aan de bumper ;-)

7 comments:

Mme Zsazsa said...

Oh, ja, alle mannen parkeren met hun vitesse in eerste dat zullen ze ergens leren denk ik.
Dermee dat ik altijd mijn ontkoppelingspedaal indruk als ik start, want ik heb ook al eens sprong vooruit gemaakt.

Anonymous said...

Mijne Ketel kan je niet starten zonder de koppeling ingedrukt te houden. Zeer wijs ontworpen, vind ik.
Wat vond Man van je sprong? :D

Pixie said...

Hij zei dat het weeral bewezen was dat ik na een paar glazen wijn niet meer in staat was tot autorijden, weliswaar met een knipoog.

Man is niet zo gek van auto's als sommigen die we kennen ;-)

Anonymous said...

Ja, de mijne doet dat ook, parkeren in eerste. Ik heb ook al een paar keer bijna een botsing gedaan daardoor.

jongemama said...

Heel herkenbaar....

Anonymous said...

vanmorgen klonk het in de straat: 'gdvrdmm'!!!! ik zei: wat is er, schat? hij zei: dien auto staat nog in vitesse!!!. Gelukkig genen BAF gehoord tegen de wagen van de buurman.
Ge ziet, ook vrouwen leren dat ergens, parkeren in 1ste vitesse...

een handvol said...

Mannen die hun auto in eerste zetten: wie zijn ze maar vooral "wat bezielt hen?"
Hier dus ook zo een exemplaar. uitleg: als het vriest als hij in neutraal staat dan kan god-weet-wat vastvriezen.

Het is dus zomer ...