Wednesday, April 18, 2007

Muntthee. Echte.

Deze bereiding voor muntthee heb ik gekregen van R. een "echte" Tunesiër.

Wat hebben we nodig: Gedroogde "nana" munt (verkrijgbaar bij de turkse winkel achter de hoek), groene thee (ik gebruik "special gunpowder"), suiker (of honing of ahornsiroop) en oranjebloesem water. Een maatlepel en een "doorduwerke". En liefst ook verse muntblaadjes, maar met wat goede wil gaat zonder ook.



Men neme 1 eetlepel groene thee, 3 eetlepels gedroogde munt, een geutje oranjebloesemwater en zoetsel naar smaak. Als je verse munt hebt, doe die er dan gewoon bij en laat meetrekken met de rest. Alles bij elkaar in de pot en ongeveer 10 minuten laten trekken. Doorduwen en klaar!



En opdienen op deze manier:

1 comment:

Brompot said...

Oeioei, ik maak het mij niet zo moeilijk. Ik begeef me gewoon naar een theesalon wat verder en klaar is Kees. 't Zit daar altijd vol Mediterraan volk, dus 't zal wel goeie zijn, zeker. En o zo lekker en verkwikkend !