Sunday, April 13, 2008

Blade runner, de dvd.

Blade runner, nog eens.
Mijn hart sloeg een slagje over in de Fnac, de dvd van Blade runner voor maar 7,50 euro. Een waar koopje. Ik hou sinds mensheugnis de fantasy dvd sectie van de Fnac in het oog voor zulke koopjes omdat ik toch echt geen dvd wil kopen aan 25 euro, of meer.

Jochei, en even snel langs de kassa.
De dame achter de kassa doet piep met de dvd en wat blijkt ... 9,99 euro. We kijken allebei even vreemd en ze zegt, hé dat klopt niet. Ik beaam.

Ze doet iets met de kassa, en doet nog eens piep. Zo, zegt ze, dat is dan 24,99 euro. Ik vraag beleefd pardon? En wijs vriendelijk op de 7,50 euro. Neeneenee, die prijs is verlopen, kijk maar naar de minuscule lettertjes die zeggen dat de "actie" maar duurde tot 27/12/2007. Ziet u ze staan (ik unsharp mask ze even voor uw gemak)? Nee dus. Het mens heeft vast arendsogen.

Ik zeg op mijn beurt neeneenee en mompel iets van volksverlakkerij en foute stickers. Er kwamen nog twee andere medewerkers aan te pas, en zelfs een telefonische vraag aan een mysterieuze verantwoordelijke. Maar gekregen voor 7,50 euro heb ik hem wel. Dik, dik tegen de goesting van de medewerkster. Zou ze het nu echt uit haar eigen zak moeten ophoesten? Zo leek het in ieder geval wel.

No comments: