Tuesday, April 10, 2007

Twalsiree.

Jarenlang had ik het idee dat "twalsiree" gewoon de (weliswaar wat vreemde) benaming was van zo'n plastieken tafelkleedachtig ding dat bij ons bomma op de tafel lag tegen het "smossen". Tot ik in Frankrijk op een markt liep en bij een kraam zag staan "toile cirée". Ik geloof dat je de lamp die boven mijn hoofd begon te branden al van ver zag ;-)
Natuurlijk ... wassen doek! Enfin, niet dat ik dat ooit in mijn huis zou willen hebben ...

Tot nu, aanschouw de aankoop van op de markt. Een kraam vol toile cirée, voor de prijs van 4, 10 of 15 euro de meter. (Bij jammer genoeg zeer onsympathieke verkopers) Gezellig om op te knutselen met de kinderen. Aanschouw de aankoop. (4 euro de meter, natuurlijk, wat dacht je!)

1 comment:

C+++ said...

Dan toch iets gevonden naar jullie/jouw zin? ;-)

C+++ en zijn 8 billekes